SALAM SILATURRAHIM . Selamat Datang ke Blog PSKD, blog bagi penduduk di Taman KTC Fasa 4 (Damelda). Moga kita dapat memupuk ukhwah dan silaturrahim dalam masyarakat taman ini. Semoga juga blog ini dapat memberikan sumber rujukan serta maklumat dari masa ke semasa. -admin-

Sunday, April 24, 2011

PERKARA-PERKARA DALAM PROSES PEMBAIKAN

Salam,

Pihak admin kemukakan beberapa perkara-perkara yang di dalam proses pembaikan dan perhatian pihak AJK. Di harap permasalahan yang timbul dapat di atasi ... insyaallah... dengan kerjasama semua pihak.

1. Pondok keselamatan - dalam proses untuk menyiapkan. Pembinaan setakat ini seperti gambaran dibawah. Pembinaan 100% menggunakan kepakaran warga PSKD. Kerja terpaksa di'delay'kan disebabkan kesibukkan.

                                                        
2. Projek gotong royong penyediaan padang bolasepak. - termasuk sedikit tanaman rumbut. (sekarang ini asyik hujan waktu petang ... rumput dengan lalang yang naik sama banyak... he he heh).


3. Pembinaan garis putih di laluan tar. Rasanya proses perbincangan dengan pihak Majlis Perbandaran Kulim Hi-Tech sedang berjalan. Harap2 lepas ini laluan bergaris dengan jelas akan kelihatan demi keselamatan semua warga PSKD terutama sekali anak-anak.


                                                            
4. Longkang tersumbat. - pohon pihak ajk lebih agrasif dengan pihak majlis agar perkara-perkara yang tidak diingini (contoh... demam denggi) berlaku. Lokasi longkang dalam gambar adalah di belakang Sekolah Menengah Hi-Tech bersebelahan laluan utama jalan PSKD.






5. Pondok tinggalan pihak kontraktor. Patut dihapuskan takut nanti jadi 'sarang' pelajar sekolah ponteng  ..... Lagipun patut di'hapus'kan sebab menyakitkan mata.

Setakat ini sahaja gambar2 yang sempat admin ambil pakai hp semasa bawa anak ronda naik motor sebelah petang.

-admin-

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...